Co je vhodné snídat? Nastartujte své tělo snídaní.

Snídaně je považována za základ dne, a i z toho důvodu bychom měli vědět, co je ideální snídat, a to v případě, kdy chceme, aby naše tělo správně fungovalo, a zároveň chceme dodržovat třeba i dietní jídelníček. Rozhodně je třeba říci, že taková snídaně určitě není nijak složitá a skládá se ze zcela běžných potravin, které koupíme kdekoliv. Pojďme se tedy podívat na to, co by v našem jídelníčku rozhodně nemělo chybět.

Základem jsou bílkoviny

Při sestavování naší snídaně bychom měli dbát na to, aby byla co nejvíce pestrá.

Zároveň je ale třeba dbát na potraviny se správným glykemickým indexem.

U něho je důležité, že čím bude nižší, tím logicky déle.

Zpět ale k bílkovinám, u kterých jasně vede například nízkotučný jogurt, nebo sýry.

Jídelníček může obsahovat i uzeniny. Zde je ale nutné říci, že se musí jednat o skutečně kvalitní šunky s maximálním podílem masa a minimálním podílem soli a dalších nezdravých látek.

Poslední možností, jak dodat bílkoviny, jsou i vejce, nejlépe samotné bílky.

Nezapomínejte ani na sacharidy

Ačkoliv mnohé dietní programy je zakazují, určitě nejsou tak špatné, jak se říká. A to hlavně proto, že sacharidy nám dodají potřebnou energii, třeba na sportovní aktivitu. Mezi nejlepší zdroje sacharidů poté patří určitě celozrnné pečivo, ale stejně tak i různé cereálie popř. müsli. Zde však pozor na obsah cukru, který by měl být co možní nejmenší.

Ovoce a zelenina vše doplní

Tím předním, co do správné snídaně patří, je ovoce a zelenina. Ty nám dodají potřebné vitamíny a minerály, které zlepší celkové fungování našeho těla, ale třeba i jeho obranyschopnost, či podpoří funkci vnitřních orgánů. Pozor však na ty druhy ovoce, které jsou výrazně sladké a výrazně kalorické.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.