Jehněčí maso – příprava a použití

V minulosti poměrně vyhledávaný a oblíbený typ masa. Dnes je u nás spíše konzumováno okrajově. Přitom stále patří k těm jídlům, která rozhodně mají co nabídnout. I když v minulosti se jednalo díky mnoha hospodářstvím o pokrm poměrně typický, dnes se k nám dostává hlavně díky mísení kultur, kdy ho hojně využívají třeba Turci. Rozhodně bychom tak tomuto masu měli dát šanci, jelikož je podáváno i v našich tuzemských restauracích. Nejvyužívanější je třeba jehněčí karé, ale stejně tak nelze nic zkazit ani tím, pokud je jehně klasicky grilováno na rožni. I tak si lze chutné jehněčí maso vychutnat co možná nejvíce.

Potěší i obsah prospěšných látek

Není to jenom jeho chuť, co nám přijde vhod. Je to také obsah prospěšných látek, které jehněčí maso může mít a které samozřejmě také má. Podíváme-li se konkrétně, je to třeba bohatý obsah železa, které se v mase dokonce vyskytuje ve dvou formách – hemové a nehemové. Není to ale jediná zdraví prospěšná látka, jelikož stejně tak jehněčí maso obsahuje také zinek, stejně jako několik vitaminů. Z těch hlavních, které musíme zmínit, doslova vynikají vitaminy skupiny B, stejně jako to jsou vitaminy A, popřípadě i vitamin D. To vše doplňuje i to hlavní, dosud nezmíněné. Nejedná se o nic jiného, než tolik prospěšné bílkoviny.

Proč jehněčí maso konzumovat?

Nejsou to jenom důvody spojené s jeho chutí a možností úprav. Jsou to také ony prospěšné látky, které se pozitivně podepíší na fungování našeho těla., Můžeme tak prospět našemu svalstvu, stejně jako si můžeme zajistit i dobrý stav naší kůže. Nechybí taková pozitiva, kdy je maso prospěšné i pro naše zuby nebo kosti. Jeho pravidelnou konzumací však zlepšíme i fungování našeho zraku, zlepšíme činnost mozku, stejně jako můžeme prospět i našemu cévnímu systému. V tomto ohledu dojde k lepší tvorbě červených krvinek.

U jehněčího masa je velmi oblíbená kýta (například jehněčí kýta na rozmarýnu), grilovaná jehněčí kýta (například na tymiánu) a také jehněčí guláš.