Ketonová (ketodiet), proteinová dieta: co jíst, jídelníček, potraviny

Ve světě diet existuje několik možných postupů, jakými se můžeme vydat. Jedním z takových jsou třeba i proteinové diety (ketonové diety). Co je proteinová (ketonová) dieta? V jídelníčku se jedná se o zaměření na takové potraviny, které jsou primárně bohaté hlavně na bílkoviny. Stejně tak jsou vyloučeny ty potraviny, které jsou naopak bohaté na cukry, stejně jako na případné tuky. Lidé, kteří tuto dietu vyzkoušeli, mají s ní velmi dobré zkušenosti a píší na ni kladné reference.

Tato kombinace následně vede k tomu nejdůležitějšímu, což může být právě hubnutí. K tomu dochází vlivem toho, že tělo nemá dostatek sacharidů, a tak čerpá z uložených tukových zásob. Díky tomu dochází právě k takzvanému spalování tuků.

Jaké potraviny by měl obsahovat náš jídelníček?

Základní otázka je, co jíst. Podíváme-li se konkrétně na to, jaké potraviny jsou v daném ohledu ty správné (povolené), je jich celá škála. Máme-li být konkrétní, jsou to například ryby, stejně jako je to drůbeží maso. A to jak kuřecí, tak i krůtí. Na co také nesmíme zapomínat, to je i nutnost mléčných výrobků, ale jenom těch nízkotučných. Stále totiž potřebujeme zachovat nízké procento tuků v naší stravě. V rámci bílkovin však jsou dobrou volbou třeba i vejce, konkrétně potom jenom bílky. I ty by měla ketonová (ketodieta) respektive proteinové dieta primárně obsahovat.

Základem je pravidelná strava

Stejně jako u řady jiných diet, i proteinové diety (ketodiety) by měly být založeny na tom, abychom konzumovali jídla pravidelně. Proteinová dieta se obvykle drží 5 dní, kdy se snažíme jíst velké množství bílkovin. Vše je dobré rozložit do několika denních porcí, kterých by mělo být minimálně 5. Stejně tak je třeba dbát na správný postup přípravy, kdy nesmíme zapomínat na nutnost dušení, přípravy bez tuku, nebo vaření. Bílkoviny ve stravě bychom měli doplňovat i dostatečným množstvím zeleniny. Pozor také na případná negativa diety, která mohou souviset s tím, že strava je jednotvárnější, což může vést třeba i k tomu, že našemu tělu chybí celá řada nesmírně důležitých látek, které budeme potřebovat. Proto je třeba dodávat je do našeho těla z externích zdrojů – ať už jsou jakékoliv.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.