Která jídla jsou dobrá a která špatná?

Správný jídelníček. To je sousloví, které je v poslední době používáno stále častěji. A to samozřejmě proto, že mnoho z nás zkrátka neumí jíst správně a dobře. Ideálním vodítkem může být zdravý jídelníček sestavený odborníkem, u kterého máme jistotu, že daná jídla jsou skutečně jenom ta, která jsou dobrá.

Jak je ale poznat bez tohoto jídelníčku? Třeba podle výživové pyramidy, nebo podle našeho selského rozumu.

Jaká jídla jsou špatná?

Obecně je v tomto segmentu zařazeno hned několik jídel, kterým bychom se měli vyhnout.

V první řadě jsou to ta tučná. Ať už to je maso jako bůček, nebo smažené přílohy, či různé lupínky, vše by neměl obsahovat jak dietní jídelníček, tak ani jídelníček běžný. Další skupinou jsou poté jídla sladká.

Mnoho cukru totiž vede právě obezitě, a tak je třeba vyhýbat se sušenkám, zákuskům a také přeslazeným limonádám i dalším nápojům.

Jaká jídla jsou dobrá?

Co tedy nejíst již víme a tak je dobré podívat se na to, jaká jídla jsou ta správná. Skvělým příkladem je v tomto směru ovoce a zelenina. Málo kalorií a mnoho vitamínů a minerálů jsou základem toho, jak se správně stravovat. Stejně tak ale patří mezi správné potraviny libové maso, pokrmy s dostatkem vlákniny a bílkovin, nebo luštěniny a sója.

U kterých potravin si nemusíme být jisti?

Například tvaroh a jogurt může být tučný, ale obsahuje bílkoviny, celozrnné těstoviny a tmavá rýže zase obsahují sacharidy, ale i vlákninu.

Červené maso může být méně zdravé, ale zase bohaté na železo a další látky.

Ryby mohou obsahovat těžké kovy, ale také zdravé kyseliny.

To vše jsou jídla, která nelze zařadit ani do jedné ze skupin. Obecně ale jsou spíše doporučována, a to i pokud chceme zhubnout. Případnou větší kalorickou hodnotu totiž mohou pomoci eliminovat jak prášky na hubnutí, tak samozřejmě také pohyb – nejlépe formou aerobního cvičení.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.