Mořské řasy v jídelníčku

Řada lidí může mít mořské řasy spojené hlavně s tím, že se jim zkrátka pletou v moři, pokud zde jsou na dovolené. Rozhodně to ale není pravda, jelikož mořské řasy by měl obsahovat také náš zdravý jídelníček. Tedy pokud chceme našemu tělu skutečně prospět. Jedná se totiž ve svém principu o velmi zdravou zeleninu. Navíc umožňují celou řadu různých typů přípravy.

Ačkoliv je mnoho lidí odsuzuje hlavně podle jejich vzhledu, rozhodně se není třeba bát. Dnes existují mořské řasy v různých variantách a rozhodně si lze vybrat takovou, která bude vyhovovat i vám samotným. Mnohé z nich dokonce najdeme až 7 000 metrů pod mořskou hladinou, ve velmi úrodné půdě.

Co mořské řasy obsahují?

Důležité je samozřejmě vědět, proč bychom je měli jíst. Pokud se podíváme třeba jenom na množství minerálních látek, tak těch obsahují i patnáctkrát více, než je tomu u běžné zeleniny. Stejně tak ale obsahují také velké množství různých vitamínů, stejně jako pro zdraví prospěšných kyselin, a dalších látek. Obsahují ale i velmi velké množství pro tělo tolik potřebného jódu, stejně jako řadu stopových prvků.

Samozřejmě to vše obsahují i ty nejznámější řasy, kterými jsou třeba nori, wakame, hijiki nebo arame. Některé jsou pro svůj obsah látek vhodné dokonce také pro hubnutí, což je další velké pozitivum, které se k této potravině přímo váže.

Jak pomohou našemu tělu?

Jak jsme již zmínili, mohou pomoci ve chvíli, kdy držíme dietní jídelníček. Obsahují dobře stravitelné uhlovodany a látky, které umí dokonce rozpouštět tuky, což je při redukci váhy velmi důležité. Stejně tak ale umí mořské řasy také snižovat hladinu cholesterolu, popřípadě dokážou také rozpouštět hleny, díky čemuž hodí na různé onemocnění.

Dokážou také posilovat náš organismus, působit antioxidačně a také bojovat proti celé řadě civilizačních chorob. Stejně tak využitelné jsou i jako potravina, která má výborné dezinfekční účinky.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.