Na jaké tuky si dát opravdu pozor?

Tuky jsou všude – v našem těle, v potravinách které jíme, nebo i rozpuštěné tam, kde bychom to možná nečekali. Nutno ale říci, že každý tuk spadá do určité skupiny. A pokud to myslíte vážně s vaším zdravím a chcete mít i zdravý jídelníček sestavený odborníkem, určitě je třeba vědět, jaké jsou pro vaše tělo ty správné, a jaké naopak nejsou. Jedny totiž dokážou vašemu tělu pomoci v cestě za zdravím a váhou, a ty druhé mu v tom naopak nepomáhají, a naopak mu hází doslova klacky pod nohy.

Dejte si pozor na ty nasycené

Obecně tak lze říci, že tou nejrizikovější skupinou jsou takzvané nasycené tuky, které mohou být nazývány také jako nasycené mastné kyseliny.

Pokud vás zajímá, čím jsou charakteristické, potom je to hlavně tím, že v našem těle zvyšují hlavně hladinu cholesterolu, a samozřejmě napomáhají k tukovým zásobám.

Dietní jídelníček by je tak měl dokonale vyloučit, a měl by počítat pouze s těmi nenasycenými.

Ne vždy to je ale možné, jelikož některé jsou obsaženy třeba v mase, nebo i některých mléčných výrobcích.

Ty bychom ale konzumovat měli za všech okolností.

Kde ještě tyto tuky najdeme?

Kromě zmíněných možností je třeba říci, že nasycené mastné tuky najdeme i v různých náhražkách, nejčastěji potom s palmovým olejem. Dokonalým příkladem jsou velmi levné čokolády, nebo také velmi levné sušenky a nanuky. Všude tam se tyto nezdravé tuky používají, a to po svou nízkou cenu. A tak je ideální cestou ke zdravému životnímu stylu jejich kompletní eliminace. Díky tomu tak můžeme udržet naše tělo v dokonalé kondici, a s minimem tukových zásob. A pokud přece jenom neodoláte sladkostem, zkuste buď prášky, které zamezí chutě k jídlu, nebo můžete zkusit také důkladněji vybírat, a když už cukrovinku, tak skutečně kvalitní. Tu poznáte podle toho, že často obsahuje hlavně živočišné tuky, jako třeba i z másla. I to ale ty nenasycené obsahuje.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.