Zdravý jídelníček: Okurek

Tento typ zeleniny dnes zná skutečně téměř každý. Málokdo ale ví, odkud tato zelenina pochází. Její původní výskyt byl hlavně v teplých oblastech Indie a Číny. Teprve později se rozšířil i do oblastí téměř celého světa. I proto dnes okurky pěstujeme hojně i u nás. Samozřejmostí jsou i různé druhy této rostliny, které se liší případně svou velikostí, stejně jako svou chutí. Může to být třeba okurka polní (okurka setá), stejně jako i okurka salátová. Ty nabídnou i různé druhy využití. Například ona okurka polní je dnes ideální pro nakládání, zatímco salátová pro konzumaci za syrova.

Co okurek obsahuje?

Ať už zvolíme polní nebo salátovou variantu, je ideální konzumovat ji sirovou. Jedině tak máme jistotu v tom, že si zachovají stále dostatečné množství zdravý prospěšných látek, které mají mít. Konkrétně můžeme říci, že okurky jsou bohaté hlavně na vitamin C, kterého obsahují velké množství. Stejně tak nechybí ani četné množství minerálních látek, především potom draslíku. Jelikož okurka neobsahuje nijak výrazné množství kalorických látek, hodí se velmi dobře i při různých redukčních programech (vhodná při hubnutí). V tomto směru potěší i fakt, že mají dostatečné množství vody – až 96 procent.

Okurky jsou prospěšné pro naše zdraví

Na co bychom také neměli zapomínat? Rozhodně na fakt, že okurek je zeleninou, která je prospěšná pro naše zdraví. Již zmíněný draslík jer určitě ideální látkou, díky které můžeme snadno a také jednoduše odvodnit náš organismus – a ti přirozenou cestou. Dále je tato zelenina oblíbená i u těch, kteří mají nemoc nazývanou jako dna. Jsou ale vhodné i v případě, kdy trpíme revmatismem. Okurek pozitivně ovlivňuje i náš krevní oběh. Kdy bychom se jim naopak měli vyhnout, to jsou situace, kdy trpíme problémy s našimi ledvinami, s žaludkem, stejně jako se srdcem. To může být jejich nadměrná konzumace naopak přítěží.



Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.