Proč do jídelníčku zahrnout lososa a další ryby?

Ryby by měly patřit do každého pestrého a samozřejmě také zdravého jídelníčku. A to hlavně proto, že nám přináší celou řadu pozitivních látek, které naše tělo potřebuje. Jednou z nich, kterou logicky obsahuje i každý zdravý jídelníček, je losos, tedy losos obecný.

Tato ryba se totiž může pyšnit poměrně zajímavou skladbou látek, kde nechybí třeba bílkoviny, vláknina, zdravé mastné kyseliny, ale také řada vitamínů jako C, D a E. Stejně tak je součástí této ryby tako karoten a řada dalších látek, které potřebuje naše tělo k tomu, aby dobře fungovalo a celkově bylo v dobré kondici.

Proč konzumovat ryby?

Co obsahuje losos, tedy již víme. Podobně jsou na tom ale i další ryby, a to jak mořské, tak i sladkovodní.

Některé látky v nich obsažené totiž mohou zajistit třeba lepší stav po psychické stránce, mohou eliminovat bolesti kloubů, ale některé z nich mají pozitivní účinky třeba při léčbě Alzheimerovy nemoci.

Stejně tak ale mohou být užitečné při anémii, při poruchách zažívacího traktu, nebo při problémech s naším střevním systémem. Tato pozitiva přináší hlavně kyselina listová. Samozřejmostí u ryb je i to, že jsou vhodné během diety.

Logicky by je tedy měl obsahovat každý dietní jídelníček, a to nejméně jednou až dvakrát týdně.

Samozřejmě s ohledem na zdravou přípravu, jakou je dušení, grilování bez tuku, či vaření. Problémem ale nemusí být ani ryba syrová – třeba zmíněný losos, nebo tuňák.

Které ryby do jídelníčku patří?

Že je nezbytné zaměřovat se i na kvalitu ryb, to je více než jasné. Pokud bychom však udělali i přehled těch nejlepších, nebudou v něm kromě tuňáka a lososa chybět i sardinky, ale třeba pražma královská. Stejně tak je vhodné vsadit třeba i pstruha, nebo i candáta.

Pozor však třeba na kapra, který může být sice vhodný, ale je o něco tučnější než ostatní varianty.

Dobrou chuť.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.