Vařit či nevařit zeleninu? Vsaďte na syrovou stravu.

Zeleninu jíme především pro její pozitiva, jako je vysoký obsah vitamínů a zdraví prospěšných látek. Při konzumaci samozřejmě chceme, aby se jich zachovalo co možná nejvíce a zelenina tak maximálně pomohla našemu tělu v tom, aby dobře fungovalo. Mimo jiné ale pomůže i při hubnutí, jelikož je minimálně kalorická a proto ji obsahuje každý dietní jídelníček, a to nejlépe několikrát denně, jelikož jedině tak nám k vysněné váze dokonale pomůže.

Syrový stav nemusí být vždy lepší

Je jasně známým faktem, že pokud konzumujeme zeleninu výhradně v syrovém stavu, logicky z ní získáváme mnohem více.

Navíc dokáže syrová zelenina lépe působit proti mnoha problémům, včetně rakoviny.

I proto jí v tomto směru každý zdravý jídelníček také jasně doporučuje.

Vařením a další tepelnou úpravou se totiž může řada pozitivních látek zničit a zůstane jich tak jenom zlomek.

Naproti tomu ale stojí fakt, že ne vždy je syrová zelenina vhodná pro naše zažívání.

Je totiž v syrovém stavu velmi špatně stravitelná a zároveň nám může přinášet problémy spojené třeba s nadýmáním, ale také s případným průjmovým onemocněním.

Nehledě na to, že jsou druhy zeleniny, které se bez tepelné úpravy zkrátka neobejdou.

Jak zeleninu vaření ovlivňuje

Podíváme-li se na celý proces tepelné přípravy, tak ani u něho nelze jednoznačně říci, že by všechny prospěšné látky nutně jenom ničil. Díky tomu, že se teplem naruší celková struktura, zeleniny dojde k tomu, že se mnoho vitamínů uvolní, a tak jsou pro naše tělo lépe využitelné. Stejně tak je ale mnoho vitamínů zničeno, či dojde k oxidaci některých konkrétních látek, jako je kyselina listová, nebo vitamin C. Co je v souvislosti s tepelnou úpravou také dobré dodat, že ta správná nemá vliv na kalorickou hodnotu.

Pohyb (případně prášky na podporu hubnutí) a celkově zdravá strava vám tak pomohou zhubnout, ať už jíte zeleninu vařenou, dušenou, nebo syrovou.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.