Vitamín C v nemoci i ve zdraví

Aktuálně je jenom těžko známější vitamin, než konkrétní vitamin C. Právě ten je totiž doslova nezbytný pro správnou a bezproblémovou funkci našeho těla. Zajišťuje například udržení našeho tělesného zdraví, ale má také řadu funkcí, které jsou spojený s oxidací a antioxidačními vlastnostmi.

Pokud se poté setkáme s názvem kyselina L-askorbová, je třeba vědět, že se stále nejedná o nic jiné, než o tento vitamín, kterého by měl mít dostatek každý zdravý jídelníček. Primárně bychom ho samozřejmě měli čerpat z běžné potravy.

V jakých potravinách ho najdeme největší množství?

Ne každý potravina má tohoto vitamínu stejně. Jsou některé, které skutečně vybočují ze stabilních průměrů.

Nejlépe je na tom jistě šípek, nebo černý rybíz, kdy obě potraviny obsahují 200 mg na 100 gramů daného plodu. Hned v závěsu je třeba růžičková kapusta, dále potom kiwi, brokolice, červený rybíz, nebo pomeranč.

Těsně za ním je také zelí, které však obsahuje pouze čtvrtinu toho, co první dva jmenované produkty. Samozřejmě ne každý dodává tělu potřebné množství touto cestou, a pokud máme vitamínu nedostatek, je třeba vsadit i na potravinové doplňky.

Ty jsou podobně jako třeba prášky na hubnutí možností, jak vsadit na osvědčenou cestu firem, které se zaměřují na výrobu doplňků stravy, často z čistě přírodních zdrojů. Máme tak jasnou jistotu, že našemu tělu neublížíme.

V čem nám vitamin C může pomoci?

Kde ho brát tedy již víme. Důležité je ale vědět i to, v čem všem může našemu tělu pomoci. Primárně má velký vliv na posilování naší imunity a tedy na velkou odolnost proti různým nemocem. Stejně tak ale pozitivně působí na náš metabolismus, který zrychluje. Proto by měl jeho dostatek obsahovat každý dietní jídelníček, abychom zajistili co nejrychlejší spalování tuků. Dále má vliv na pevnost cév, pomáhá syntéze kolagenu, nebo podporuje vstřebávání železa. Stejně tak stimuluje i tvoření bílých krvinek a celkově pomáhá našim kostem a zubům.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.