Víte, proč nejíst sušené ovoce? Čtěte.

Ovoce je všeobecně velmi zdravé a prospěšné, a to jak proto, že nám dodává potřebné vitamíny a jiné látky, tak i proto, že máme díky ovoci také možnost zhubnout. Pokud bychom se však zaměřili na kvalitní dietní jídelníček, je třeba říci, že by se v něm mělo nacházet pouze ovoce čerstvé, a nikoliv to sušené. A důvod je samozřejmě velmi prostý.

V první řadě totiž dochází k tomu, že během sušení se z ovoce vytrácí všechny jeho důležité součásti, jako jsou různé vitamíny, enzymy, nebo také minerály. To vše vede k tomu, že ovoce poté nemá svůj pozitivní vliv, jaký od něho očekáváme.

A to vede k tomu, že by to nemělo v našich jídelníčcích vůbec být.

Pozor také na množství cukru a energie

Není to ale pouze informace o tom, že se během sušení vytratí vitamíny.

Během sušení totiž může docházet i k tomu, že se zvyšuje jeho glykemický index. Často ale dochází také ke zvyšování energetické hodnoty, a to proto, že se v mnoha případech přidává během sušení do ovoce cukr.

A ten je v případě našich diet rozhodně špatnou látkou. A tak ani žádný zdravý jídelníček nepočítá s tím, že by zde mělo být sušené ovoce zastoupeno.

A to proto, že vzhledem k energetické hodnotě nám s redukcí váhy nepomůže, a navíc zvyšuje hodnotu našeho krevního cukru, a množství cukru jako takového v našem těle.

Sušené ovoce při dietě nepomůže

V souvislosti s výše uvedenými informacemi je tedy jasné, že sušené ovoce při dietě rozhodně není správnou volbou, spíše naopak. Místo něho je ideální vsadit raději na to čerstvé, třeba v podobě ananasu, banánů nebo citrusů.

Většina lidí si myslí, že sušené ovoce je mnohem lepší než cukrovinky, ale ve většině případů to tak není. Důvodem je vysoký obsah cukru.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.