Vláknina při hubnutí. Myslíte na ni?

Nejčastěji se s vlákninou setkáváme v době, kdy držíme dietu. A právě dietní jídelníček by měl řadu jídel, které vlákninu obsahují, samozřejmě mít ve svém základu. A to hned z mnoha důvodů, jelikož se jedná o látku, kterou naše tělo rozhodně potřebuje k bezproblémovému chodu. Pojďme se podívat na to, kde ji najdeme nejčastěji, a v čem nám vlastně může být prospěšná.

A to nejenom ve chvíli, kdy držíme dietu, ale kdykoliv, kdy chceme, aby naše tělo skutečně fungovalo dobře, a teda přesně tak, jak fungovat má.

Nejvíce v luštěninách a různých semenech

Pokud bychom se na vlákninu podívali z hlediska toho, jaké potraviny ji obsahují nejvíce, potom je na samotném vrcholu žebříčku hrách, fazole, ale také různé boby.

Zkrátka luštěniny jako takové. Hned za nimi jsou ale i různá semena, jako třeba semena lnu nebo chia.

Výjimkou nejsou ale ani různé ořechy. To vše samozřejmě můžeme konzumovat kdykoliv, a dodáme tak tělu vše, co potřebuje.

Stejně tak, pokud zvolíme jablka, banány, mrkev, brokolici, nebo i brambory. Všude tam se totiž potřebná vláknina nachází.

A tak každý správný a zdravý jídelníček vždy obsahuje dané produkty, a to ideálně na každý den. A proč? To se nyní dozvíme.

V čem je vláknina pro naše tělo prospěšná?

Tím hlavním, proč bychom ji měli konzumovat, je takzvané vyčištění našeho těla, a tedy i vyčištění střev. To je ideální jak v případě, kdy se zaměřujeme na lepší trávení našeho těla, tak je ideální i k tomu, jak předcházet různým nemocem. Nejčastěji se potom jedná o problémy tlustého střeva, rakovinu nevyjímaje. Kromě toho ale vláknina umí i to, co četné prášky na podporu a urychlení hubnutí. Tím kouzlem je, že dokáže navodit pocit sytosti, a tím je vhodná právě při oné dietě, kdy musíme držet stanovený denní režim, a vyhýbat se nezdravým potravinám. A kolik jí máme konzumovat? Obecně se pohledy liší, ale onen průměr je mezi 12 – 35 gramy denně.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.