Zdravá výživa z běžně dostupných a levných potravin

Zdravá výživa je v současné době velmi doporučovaným životním stylem. A ačkoliv vznikají specializované obchody s pokrmy, které toto hledisko akceptují, je třeba dodat, že zdravý jídelníček sestavený odborníkem ze základních a běžných potravin může být s ohledem na zdravou výživu také dobrou volbou.

Důležitým kritériem by však měla být hlavně kvalita daných potravin, jelikož ta v našem stravování hraje zcela určitě tu nejdůležitější roli, jakou jenom může hrát.

Ovoce a zelenina jako základ

Tím nejvíce doporučovaným v oblasti zdravé výživy je zcela určitě ovoce a zelenina.

Právě ta je bohatá na mnoho vitamínů a minerálů, a tedy logicky na pro naše tělo zdraví prospěšných látek.

Ideální konzumace je poté výhradně v syrovém stavu, jelikož jedině tak od ní získáme skutečně nejvíce.

A díky svým přednostem ji využívá téměř každý dietní jídelníček, a to jak zaměřený na detoxikaci a rychlý úbytek váhy, tak i ten, zaměřený na zdravý proces hubnutí.

Kvalitní mléčné výrobky

Zapomínat bychom neměli ani na výrobky z mléka, jako jsou jogurty, tvaroh nebo sýry. Pokud nám dodají dostatek bílkovin a vápníku, a naopak minimum tuku, jsou také volbou, která je rozhodně tou správnou, se kterou neuděláme chybu.

Ořechy a další podobné plody

Podobně prospěšné však mohou být i četné ořechy, které tuky obsahují, ale hlavně ty pro naše zdraví správné. Některé navíc podporují látkovou výměnu a dokážou zrychlit i náš metabolismus. A tak díky nim lépe hubneme.

Velmi dobré jsou také potraviny, které obsahují vlákninu. Patří sem kukuřice, mandle, jablka, hrušky, fazole, čočka, maliny, brokolice a samozřejmě také avokádo.

Kombinace je to hlavní

Ať už tedy čerpáte z jakýchkoliv zdrojů, rozhodně se nebojte různých kombinací. Na závěr je však určitě dobré zmínit to, že vždy by daná potravina měla být s minimem nežádoucích látek (maximálně čerstvá), cukru a nezdravého tuku.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.