Zdravý jídelníček: Angrešt

Pod názvem angrešt se skrývá poměrně zajímavý keř, ale i stejnojmenné ovoce. Velmi často ho můžeme znát třeba o pod názvem srstka. Nejčastěji se s ním setkáme na našich zahradách, kde se jedná o keře, které dorůstají výšky zhruba jednoho metru a mají bobule, které jsou právě jejich plodem. Ty jsou převážně sladké a vodnaté.

Ideální čas na jejich sklizeň je samozřejmě v červenci, kdy je jejich chuť tou nejsladší. Samozřejmostí je i to, že jsou ideální volbou, pokud dodržujeme zdravý jídelníček. Mají totiž zajímavý obsah prospěšných vitamínů.

Co angrešt obsahuje?

V první řadě je to určitě vitamin C, kterého má angrešt dokonce stejně, jako ho mají citrony. Jsou to ale i další vitaminy, jako třeba E, stejně jako B. Jsou to ale i různé minerální látky, kterých obsahuje toto ovoce poměrně velké množství.

Jedná se třeba o draslík, stejně jako o fosfor, ale i vápník nebo karoten. Obsahuje také zajímavé množství bílkovin, díky čemuž se může hodit i ve chvíli, kdy chceme dodržovat dietní jídelníček. Stejně tak je třeba upozornit i na poměrně malé množství cukru.

I když se jedná o sladké ovoce, obsahuje cukru méně než 10 procent. Navíc většina daného cukru je obsaženo v prospěšné fruktóze.

Kdy nám může angrešt pomoci?

Důležité je také vědět, k čemu všemu je toto ovoce prospěšné. Díky vitaminům je to hlavně obranyschopnost organismu. Stejně tak ale může prospívat našemu srdci, a to hlavně díky slupce, která obsahuje nenasycené mastné kyseliny. Pomáhá ale také našim vazivovým tkáním, stejně jako má za následek pevnější stěny buněk. Vliv na hubnutí jsme již zmínili, a tak je třeba dodat i několik dalších pozitiv, s ohledem na náš zažívací trakt – výrazně zlepšuje trávení. Samozřejmě možnosti použití jsou různé, a tak můžeme jíst angrešt syrový, stejně jako ho můžeme zavařovat, popřípadě se používá také na výrobu džemů.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.