Zdravý jídelníček: Avokádo

Avokádo patří mezi poměrně zajímavé a samozřejmě také exotické ovoce, které se vyznačuje tmavě zelenou, ale v některých případech i černou barvou. Má měkkou dužinu, ale také velkou pecku. Samotné ovoce je velké okolo 10 centimetrů a má bohaté uplatnění hlavně ve studené kuchyni.

Navíc obsahuje poměrně velké množství zdraví prospěšných látek a tak by ho měl obsahovat každý zdravý jídelníček, a to pokud chceme na našem zdraví skutečně výrazným způsobem zapracovat.

Co avokádo obsahuje?

Pojďme se na toto ovoce podívat konkrétně, abychom zjistili, co vše tedy obsahuje.

Tím hlavním faktem zůstává to, že se jedná o ovoce, které je velmi bohatým zdrojem minerálních látek – konkrétně potom draslíku, mědi a fosforu.

Mimo to ale obsahuje i širokou škálu vitamínů, jako například C, E, K, ale také H nebo B.

I když jsou jeho součástí i tuky, rozhodně to neznamená, že by ho nemohl v případě potřeby obsahovat dietní jídelníček. Ty tuky, které obsahuje, totiž patří mezi prospěšné a zdravé, které v rámci redukce váhy nevadí.

Jedná se o kyselinu olejovou, palmitovou a také linolovou. Všechny umí našemu zdraví velmi prospívat.

Jak avokádo konzumovat?

Ideální možností konzumace je samozřejmě syrový stav. A to hlavně z toho důvodu, že si tak avokádo zachová všechny potřebné živiny, které nám pomohou k udržení dobré kondice, ale i ke zmíněnému hubnutí. Stejně tak je prospěšné třeba při chorobách sliznic, ale stejně tak dokáže také posilovat naše srdce, nebo snižovat vysoký krevní tlak.

Může se konzumovat jenom tak, ale stejně může být zajímavou součástí nejenom ovocných, ale třeba i zeleninových salátů. Velmi dobře se kombinuje třeba s křenem, sýrem, nebo bramborovou kaší. V tomto směru totiž oceníme především to, že nepatří mezi druhy, které jsou výrazně sladké. Díky tomu ho můžeme konzumovat doslova neomezeně. Má navíc tu schopnost, že velmi dobře zasytí.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.