Zdravý jídelníček: Banán

Banán jako ovoce zná dnes naprosto každý. Je oblíbenou součástí ovocných salátů, je oblíbenou součástí koktejlů, a stejně tak chutná dokonale v dezertech, nebo jenom tak samotný. Málokdo ale už ví to, že je banán naprosto unikátním ovocem. A to třeba v oblasti diety, kdy by ho měl v dostatečném množství obsahovat každý dietní jídelníček.

A to hlavně proto, že banány dokážou mnohem lépe spalovat tuky, ale také obsahují pro tělo potřebnou vlákninu.

Ta tak dokáže nejenom podporovat činnost našich střev, ale stejně tak dobře dokáže také navozovat pocit sytosti. Při dietě je to ideální volba.

Dodají tělu řadu vitamínů a minerálů

Kromě zmíněných výhod určitě stojí za zmínku také jejich složení. Základem jsou samozřejmě vitamíny, a to nejvíce ty ze skupiny C a také B.

Ty tak dokážou výrazně pomoci našemu tělu v boji proti různým nemocem, ale stejně tak zajišťují to, aby mělo tělo dostatek glukózy.

Zdravý jídelníček by však měl banány obsahovat třeba také proto, že mají vysoký obsah železa, který je prospěšný především pro naši cévní soustavu.

Další látkou je ale i aminokyselina, která je nazývána tryptofan, která je vhodná pro všechny, kteří trpí depresemi, a jinými psychickými potížemi.

Obecně lze tedy říci, že nám banán navodí dobrou náladu.

Mnoho studií dokázalo jejich účinky

Rozhodně to ale nejsou pouze tato zmíněná pozitiva. Banán je totiž ideálním ovocem třeba pro sportovce, jelikož jim dodá energii. Stejně tak pomáhá třeba při zácpě, nebo s problémy při kouření. Je také dokázáno, že jeho složení pomůže i na kocovinu. A tak je toho skutečně mnoho, co banán dokáže. A tak ať už chcete hubnout či sportovat, můžete využít prášky na zrychlení metabolismu, které vám v tom pomohou, které lze kombinovat i s banánem, díky kterému půjde vše ještě rychleji a snadněji, než jste si kdy mysleli.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.