Zdravý jídelníček: Brokolice

Brokolice je zeleninou, kterou zná pro svou typickou barvu skutečně téměř každý. Pokud se budeme pídit po jejím původu, zjistíme, že se jedná o odrůdu brukve. Dnes je prokolice zeleninou, která má nejblíže hlavně ke květáku, ale i kapustě. Zajímavé je na ní to, že ji můžeme konzumovat třeba i při hubnutí, jelikož neobsahuje žádné kalorie, ale ani žádné nepříznivé látky, které by daný proces ovlivňovali.

Naopak nám nabídne poměrně velké množství vitamínů a minerálů. A i v tomto případě oceníme vlastnosti této zeleniny, jelikož brokolice může být konzumována i tepelně neupravená, čímž si vše potřebné zachová.

Co vše může brokolice obsahovat?

Pojďme se tedy podívat, co všechno obsahuje a jak to může být pro naše tělo prospěšné. Pokud držíme zdravý jídelníček, určitě oceníme třeba vitamin C, stejně jako beta-karoten, popřípadě i kyselinu listovou, nebo vitamin B2.

Jelikož jsme zmínili i minerální látky, je třeba říci, že mezi ty hlavní patří zcela určitě draslík, stejně jako vápník, fosfor a také síra.

V čem však brokolice vyniká, to je opravdu bohatý obsah vlákniny, která je také něčím, co naše tělo nezbytně potřebuje. Navíc díky bohatým možnostem zpracování si ji můžeme dopřávat opravdu často.

Jak prospívá našemu tělu?

V první řadě je třeba říci, že díky vitaminu C dokáže zlepšovat naši obranyschopnost a tak i celkově bojovat proti různým nemocem. Stejně tak ale dokáže brokolice chránit i naši pokožku, a to právě díky obsahu betakarotenu. Hodí se také ve chvíli, kdy držíme dietní jídelníček, a to díky obsahu vlákniny. Ta umí nejenom navodit pocit sytosti, ale zároveň prospívá našemu trávicímu traktu. Velkým plusem je také ochrana našeho organismu hlavně proti volným radikálům, jelikož je dobrým antioxidantem.

Dokáže dokonce velmi dobře působit proti látkám, které způsobují rakovinu. Zabraňuje tak rakovinotvornému bujení, a to díky modifikaci DNA.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.