Zdravý jídelníček: Brusinky a borůvky

Ovoce je nedílnou součástí našich jídelníčků. Nejenom, že přináší jisté zpestření v rámci našich stravovacích návyků, ale samozřejmě přináší také možnosti, jak našemu tělu výrazně prospět. A to v oblasti zdravého životního stylu, ale třeba také hubnutí. Ideálním příkladem mohou být brusinky a borůvky.

Ty dnes nemusíme nutně jenom kupovat, jelikož je možné je také nasbírat v lese. Máme-li své tajné místo, bez problémů nasbíráme za pár chvil i několik litrů. Pojďme se podívat na to, v čem nám mohou pomoci.

Široká škála vitamínů a antioxidantů

To hlavní, co brusinky a borůvky obsahují, jsou antioxidanty. Díky nim můžete perfektně zbavit tělo všech volných radikálů, ale třeba i toxinů, nebo těžkých kovů.

Navíc brusinky samotné jsou velmi prospěšné i naší močové soustavě, kdy dokážou léčit i různé záněty a samozřejmě také působí preventivně. Mimo antioxidantů obsahují také vitamíny, což je důvod, proč by je měl obsahovat každý zdraví jídelníček.

Mezi ty hlavní patří určitě vitamin C, která tak přispívá k celkově lepší obranyschopnosti našeho těla.

Za zmínku ale stojí i pozitiva spojená s vlastnostmi, které nám umožní lépe zvládat infekce různého druhu.

Navíc obsahuje toto ovoce širokou škálu minerálu, a brusinky samotné také mastné kyseliny Omega 3, 6 a 9. I ty jsou spojeny se správným životním stylem a samozřejmě i s tím, že by je měl obsahovat dietní jídelníček. V tomto směru jsou prospěšné i našemu trávení, jelikož lépe dokážeme využít všechny živiny z potravy.

Nejenom plody je možné konzumovat

Co je na tomto ovoci také nesmírně zajímavé, to je i to, že jsou to nejenom plody, které je možné konzumovat. Ty samozřejmě můžeme jíst jak syrové, tak i sušené, popřípadě nakládané. Vhodné jsou ale samotné lístky, které jsou dobrou volbou na přípravu různých čajů a bylinných odvarů, jelikož i ty obsahují ony látky prospěšné právě pro zdraví našeho těla.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.