Zdravý jídelníček: Cibule a česnek

Pokud začneme mluvit o této zelenině, ne každý s ní má spojené sympatie. A to hlavně proto, že je v syrovém stavu velmi těžko poživatelná a pokud už ano, je třeba počítat třeba i s nepříjemným dechem. Přesto by ale cibule a česnek měly být součástí naší stravy a každý zdravý jídelníček by je měl obsahovat. A proč? Jelikož obsahují široké spektrum vitamínů a tak naše tělo výrazně chrání. Podívejme se, jak konkrétně.

Ideální v chřipkovém období

Tím hlavním důvodem, proč konzumovat tyto dvě potraviny, je jejich prospěšnost v chřipkovém období.

Dokážou totiž velmi dobře likvidovat veškeré bacily a navíc mají protizánětlivé účinky. Stačí tak upravit svůj jídelníček tak, aby každý den obsahoval jednu tuto možnost.

Bát se nemusíte ani ve chvíli, kdy dodržujete dietní jídelníček, jelikož tyto produkty jsou téměř bez kalorií.

Mezi to hlavní, co cibule a česnek obsahují, rozhodně patří vitamin C, ale stejně tak i vitamin B.

Mimo to obsahuje i velké množství bílkovin, nebo draslíku a vápníku. Výjimkou nejsou ale prospěšné prvky jako železo a fosfor, nebo pantotenová kyselina. To vše doplňuje také karoten, který je ideální látkou, která přispívá naší pokožce.

Jaká jsou další pozitiva?

Co česnek a cibule obsahují, tedy již víme. Pojďme se tedy podívat na další pozitiva, která kromě zvyšování obranyschopnosti konzumací získáme. Můžeme tak snížit náš krevní tlak, ale stejně tak pomoci našemu zažívání, což je dobrá zpráva pro naše hubnutí. Dále ale můžeme bojovat proti celé řadě různých bakterií, ale lze ovlivnit i činnost našeho žlučníku, popřípadě také jater, nebo slinivky. Vše doplňují i poslední pozitiva, kterými jsou možnosti spojené s tím, že výrazně prospějeme také naší pokožce, která tak může působit mnohem mladším dojmem. I to jsou pozitiva, která získáme jenom proto, že do našeho jídelníčku přidáme cibuli a česnek.

Navíc při mnoha úpravách se není třeba bát ani onoho negativního zápachu!

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.