Zdravý jídelníček: Datle

Dávno pryč je doba, kdy jsme měli na výběr pouze z několika málo druhů ovoce a zeleniny. Aktuálně totiž můžeme vybírat z široké nabídky i exotického ovoce, mezi které patří mimo jiné také velmi oblíbené datle. U nich je zajímavé především jejich složení, jelikož se skládají hlavně ze sacharidů.

Jsou tedy ideální náhražkou klasického cukru, jelikož ten, který je v tomto ovoci, je čistě přírodní. Pozitivem tedy je, že je může obsahovat také zdravý jídelníček. Mimo těchto přírodních cukrů ale obsahují třeba i draslík nebo chlor. Mimo těchto látek ale potěší také poměrně vysokým obsahem železa, nebo vitamínů, to ze skupiny B.

Ideální sušené

V současné době se datle konzumují hlavně sušené, díky čemuž mají i mnohem delší trvanlivost.

Na náš trh se dostávají hlavně z Tuniska nebo Maroka. Největší oblibu samozřejmě mají hlavně v období vánočních svátků, kdy jsou oblíbenou možností, jak zpestřit vánoční tabuli.

Rozhodně je k nim dobré dodat, že ačkoliv mohou být náhražkou klasických sušenek, ne vždy jsou úplně vhodné na hubnutí, a to právě pro svůj obsah cukru.

Jak si ale za chvíli povíme, ten určitě nemusí být za všech okolností na škodu, jelikož datle mohou být našemu zdraví i prospěšné.

V čem prospívají našemu tělu?

To hlavní, proč bychom měli datle jíst, je samozřejmě pozitivní vliv na naše zdraví, tedy na kvalitu našeho těla. V tomto směru je nejzajímavější fakt určitě ten, že nezvyšují množství glukózy v naší krvi. To znamená, že také výrazně chrání naše žíly a tepny před případným ucpáváním, což je častým znakem stáří. Mimo to ale díky vitamínům ze skupiny B mohou také v mnoha směrech pomáhat naší pokožce, a to v tom, aby byla opravdu pevné, pružná a měla mladý vzhled. Ačkoliv by je dietní jídelníček neměl obsahovat, jelikož mají vysokou energetickou hodnotu, mohou být ideálním pomocníkem i ve chvíli, kdy se cítíme vyčerpáni a potřebujeme dodat energii skutečně rychle a okamžitě. I to je jedno pozitivum.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.