Zdravý jídelníček: Jablka

Pravděpodobně nejznámější ovoce v naší zemi. To přesně jsou jablka, která pokud něčím dokážou nadchnout, tak zcela určitě svou chutí, ale i různými variantami, které jsou pěstovány. Díky nenáročným podmínkám jsou jedním z nejběžnějších druhů v celé střední Evropě. A tak je obsahuje každý zdravý jídelníček.

Samozřejmě tím hlavním stromem, kde rostou, je jabloň. Strom, který nevyžaduje nijak zvlášť náročnou péči a přitom může každoročně plodit toto chutné ovoce. To je možné konzumovat syrové, stejně jako není problém příprava moštů a džusů, popřípadě i marmelád, nebo kompotů. Milovníci něčeho tvrdšího mohou jablka využívat i jako základ pro pálení tvrdšího alkoholu – jablkovice. Obecně se tomuto moku říká kalvádos (calvados).

Co nám mohou jablka nabídnout?

V první řadě je to poměrně bohaté množství vody, kterým se toto ovoce může pyšnit. S vodou jde ruku v ruce také cukr, což ale neznamená, že by jablka nemohl obsahovat dietní jídelníček.

V rámci diety totiž mohou pomoci tím, že mají i bohatý obsah vlákniny, stejně jako že nabídnou také vitamin C, který je velmi silným antioxidantem. Obsahují ale také vitamin E, stejně jako hořčík, vápník a několik dalších prvků. Důležité je samozřejmě říci to, že řada prospěšných látek se nenachází pouze v samotné dužinové části, ale také ve slupce. Proto je vhodné jablka jíst celá.

Jak mohou být prospěšná pro naše tělo?

Důležité je také vědět, jak mohou prospívat našemu tělu. V první řadě to jsou antioxidační vlastnosti, které pomáhají ke správnému fungování našeho těla, ale třeba také zlepšují proces hubnutí. Stejně tak mohou snižovat krevní tlak, popřípadě i hladinu cholesterolu v naší krvi. Stimulují také krevní oběh, nebo čistí naše střeva. Samotná konzumace jablek, díky nutnosti kousání poté posiluje naše dásně. Posledním pozitivem je i to, že dokážou účinně snižovat riziko rakoviny, stejně jako chrání před Parkinsonovou a Alzheimerovou chorobou.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.