Zdravý jídelníček: Maliny

Maliny dnes najdeme nejenom v lesích, ale stejně tak snadno je můžeme pěstovat třeba na naší zahradě. A to nejenom proto, že skvěle chutnají, ale také proto, že jsou prospěšné pro naše tělo. Obsahovat je může jak zdravý jídelníček, tak mohou být i skvělým základem neméně zdravých marmelád a omáček.

Pokud jsou něčím charakteristické, tak rozhodně svou červenou barvou. Ta je nejenom skvělým poznávacím znamením, ale i důvodem, proč jsou pro naše tělo opravdu tak prospěšné.

Co maliny obsahují za kvalitní látky?

Jak jsme již zmínili, je to právě ono červené barvivo, které je považováno za jeden z nejlepších antioxidantů, který dnes vůbec v přírodě existuje.

Obsahují ale i řadu dalších látek, a to hlavně vitamínů. Mezi ty základní, na které je třeba se zaměřit, jsou vitamin C, ale dále také několik vitaminů ze skupiny B. To ale určitě není vše, jelikož tím dalším je vitamin E.

Ten doplňují také četné minerály, a to především vápník nebo zinek. Ačkoliv obsahují i sacharidy, určitě je lze využít i na hubnutí, jelikož v tomto směru nám nijak výrazně nezaškodí.

Naopak budou díky pektinu prospěšné.

V čem našemu tělu pomohou?

Jak jsme již nastínili, jsou velice dobrým antioxidantem. S touto vlastností souvisí to, že nám pomohou naše tělo dobře vyčistit od volných radikálů, ale i toxinů nebo těžkých kovů. Dále jsou však maliny ideální i při různých křečích, ale i problémech s trávením. Zdravý jídelníček by je měl mimo jiné obsahovat také proto, že dokážou pomoci v případě nachlazení, nebo při kašli a potřebě snížit teplotu. Určitě jsou prospěšné i pro starší osoby, jelikož lékaři je doporučují také u Alzheimerovy choroby. Zajímavé také je to, že jsou doporučovány i lidem, kteří kouří a konzumují alkohol, jelikož i těmto skupinám pomohou zlepšit jejich aktuální zdraví. Samozřejmě platí to, pokud jsou konzumovány skutečně v syrovém stavu a čerstvé.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.