Zdravý jídelníček: Marakuja (Maracuja)

Toto ovoce najdeme v mnoha částech současného světa. Může mít domov v Americe, Indii, stejně jako v Brazílii nebo na Novém Zélandu. Z těchto míst je maracuja (marakuja) distribuována do celého světa. Ačkoliv je to tedy exotické ovoce, není problémem pořídit ho také tady. Poznáme ho podle kulatého nebo oválného tvaru, který může mít nazelenalou, žlutou a také fialovou barvu.

Plod má poměrně pevnou slupku, pod kterou se skrývá velké množství šťavnaté dužiny a také poměrně velké množství semínek. Pokud máme v plánu dodržovat dietní jídelníček i za použití tohoto ovoce, máme možnost ho konzumovat jak syrové, tak třeba ve formě různých džusů a šťáv.

Co marakuja (maracuja) obsahuje?

Důvodem, proč toto ovoce konzumovat, není jenom jeho příjemná chuť.

Je to také obsah významných látek, které jsou prospěšné pro naše tělo. Je-li naším cílem kvalitní zdravý jídelníček, můžeme si být jisti tím, že marakuja je dobrou volbou. Obsahuje velké množství vitaminu A, stejně jako dalších vitaminů, a to konkrétně vitaminu B, stejně jako vitaminu C. Taktéž ale obsahuje také vápník, fosfor, železo, ale také vlákninu. Ta je ideální hned v několika směrech, a to nejenom aby prospívala našemu trávicímu systému, ale je ideální také na hubnutí.

Jak maracuja prospívá našemu tělu?

Důležité je také vědět to, jak vlastně tato rostlina dokáže prospívat našemu tělu. V tomto směru vycházíme hlavně z vitaminů, jelikož díky nim přispíváme nejenom k obranyschopnosti našeho těla, ale stejně tak můžeme přispívat také k tomu, že tělo velmi dobře detoxikujeme organismus. Tím ale pozitiva nekončí, jelikož ovoce je prospěšné i pro naši krvetvorbu, a to pro dosud nezmíněný obsah železa. Stejně tak ale dokáže zlepšovat fungování hlavně našeho srdce a dalších vnitřních orgánů. Doporučuje se tedy, aby byla nedílnou součástí jídelníčků všech generací – pokud chceme být zdraví.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.