Zdravý jídelníček: Mozzarella a další sýry

Sýry jsou v dnešní době oblíbenou součástí jídelníčků. Kde jinde začít, než v Itálii, kde vznikl jeden z nejznámějších a rozhodně také nejvyužívanějších sýrů – je jím mozzarella. Pokud půjdeme po charakteristice tohoto sýru, ten pravý se vyrábí výhradně z buvolího mléka. Jsou však i další alternativy, které ale nejsou považovány za tak kvalitní, často ani ne tak zdravé – i proto by tu nejlepší mohl obsahovat zdravý jídelníček.

A to hlavně proto, že mozzarella je mléčným výrobkem, které by rozhodně neměly chybět v naší stravě. To samozřejmě platí i o dalších sýrech, kterých dnes existuje na několik set různých typů.

K čemu je mozzarela vhodná?

Využít ji můžeme nejenom do studené, ale i teplé kuchyně. Začneme-li právě tou, můžeme ji najít hlavně na pizze, ale stejně tak se hodí třeba k těstovinám (nejlepší jsou celozrnné těstoviny), nebo je pomocí ní plněno různé maso.

To ale není to jediné využití, protože své uplatnění najde třeba v salátech, které obsahuje dietní jídelníček. Tím nejznámějším je salám Caprese – tedy salát s plátky rajčat a olivami.

Podobné uplatnění mají samozřejmě i další typy sýrů, a to nejenom z italské, ale třeba také z švýcarské a jiné produkce.

Proč sýry konzumovat?

Pokud se zaměříme na ty skutečně kvalitní, jako je právě mozzarela, tak je to pro obsah bílkovin. Ty jsou ideální nejenom ve chvíli, kdy plánujeme hubnutí, ale také ve chvíli, kdy je v našem zájmu posílit naše svalstvo. Právě obsažené bílkoviny totiž podporují růst svalů a sýry tak jsou ideální možností, jak je tělu dodat. Pozor však na varianty, které jsou příliš tučné, protože ty dobrou volbou zcela určitě nejsou. Dále sýry obsahují také zdraví prospěšný vápník, který má hlavně vliv na celkovou pevnost, ale také tvrdost našich kostí a tělo se bez něho jenom těžko obejde.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.