Zdravý jídelníček: Pór (Pórek)

Pokud je zelenina, která má skutečně bohaté využití v naší kuchyni, je to zcela určitě pórek, též nazývaný jako pór. Jedná se o dvouletou, popřípadě vytrvalo rostlinu, kterou lze velmi dobře pěstovat i u nás, a to jak v pěstírnách, tak i na soukromých zahradách. To hlavní, co se na rostlině konzumuje, je samozřejmě její stonek, který by měl být vždy důkladně omytý.

Jeho využití je jak ve studené kuchyni, tak i teplé, kdy je dobrou přísadou do jídel, nebo z něho lze uvařit i chutnou polévku. To je dokonalou volbou při hubnutí. Stejně tak ale lidé pórek milují pro jeho chuť, ale také obsah látek, které jim nabídne. A jaké to jsou?

Co všechno pórek může obsahovat?

Ideální je, pokud ho budeme konzumovat v syrovém stavu, a to hlavně proto, že si svých prospěšných látek zcela určitě zachová nejvíce. Ideálním příkladem mohou být bílkoviny, což je další důvod, proč by ho měl obsahovat i dietní jídelníček.

Obsahuje též dostatek vlákniny a nulové množství cholesterolu. Dále je to také vápník, fosfor, popřípadě i železo, nebo draslík. Vše doplňují vitamíny, jako vitamin E, B6 a hlavně potom vitamin C. To vše se nachází v této zelenině, která navíc potěší tím, že má velmi nízkou kalorickou hodnotu, což je také její velké plus.

Jak může pór prospívat našemu zdraví

Pokud se ho rozhodneme konzumovat proto, abychom zlepšili naše zdraví, je určitě třeba zaměřit se na to, co našemu tělu přinese. Díky vitamínům posíláme obranyschopnost, zatímco vláknina zlepší trávení a bílkoviny růst svalové hmoty. Stejně tak by ho měl zdravý jídelníček obsahovat i proto, že podporuje činnost našich zažívacích orgánů, ale má také pozitivní vliv na činnost našich ledvin. Co je na něm poměrně zajímavé, to je i fakt, že podporuje chuť k jídlu a tak je ideální v období celkového nechutenství. A to ať už je daný stav způsoben čímkoliv.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.