Zdravý jídelníček: Rajčata

Jenom málokterá zelenina je známá tak, jako rajčata. Nejenom, že jich jsou plné pulty obchodů, ale zároveň není problémem si je vypěstovat také doma. A to nejenom proto, že skvěle chutnají, ale také proto, že jsou prospěšné našemu tělu. Navíc umožní využití nejenom v teplé, ale i studené kuchyni a hodí se i ve chvílích hubnutí.

Mají totiž minimální kalorické hodnoty a zároveň dokážou velmi dobře odstranit škodlivé druhy tuků, které máme v našem těle, hlavně potom v naší krvi. Nejsou to ale jediná pozitiva. Řada dalších totiž souvisí i s tím, co rajčata obsahují.

Co v rajčatech najdeme?

Důležité proto, abychom věděli, jak vlastně fungují, je vědět, co konkrétně obsahují. Budeme-li v daném směru opravdu konkrétní, potom musíme začít třeba kyselinou listovou, která má v rajčatech velmi bohaté zastoupení.

Dále ale obsahují i řadu vitaminů. Za zmínku rozhodně stojí vitamin B7, ale stejně tak i vitamin A, nebo B3.

Co je samozřejmé jako v téměř každé zelenině, to je i vitamin C.

Zajímavou látkou je také takzvaný tyramin, který sice může zvyšovat množství hladiny cukru v krvi, ale rozhodně to neznamená, že by rajčata nemohl kvůli tomu obsahovat dietní jídelníček.

Jaké jsou přednosti rajčat?

Když víme, co obsahují, je třeba také dodat, co vlastně umí. V první řadě jsou prospěšné pro naši pokožku, která je mladší a zdravější. S tím souvisí ale i krása a kvalita našich nehtů, nebo vlasů. Pozitivně však působí také na naše zuby, nebo na naše srdce, které umí chránit. Dále je to samozřejmě naše imunita, proto rajčata obsahuje zdravý jídelníček, a to nejenom ve chvíli, kdy řádí chřipkové epidemie. Dalším pozitivem je vliv na nervovou soustavu našeho těla. Rajče je tak vhodné ve chvíli, kdy se cítíme podráždění, ale i ve chvíli, kdy můžeme být po psychické stránce doslova na dně. I v tomto směru pomůže již zmíněná látka tyramin.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.