Zdravý jídelníček: Ředkev (Ředkvičky)

Už odnepaměti patří ředkvičky mezi zeleninu, kterou jsme si mohli nejenom koupit, ale kterou jsme si mohli také vypěstovat. A to jak na naší zahrádce, tak třeba i na balkoně našeho domu. Jedná se o zeleninu, která má nejčastěji kulovitý tvar a červenou barvu, přičemž její dužina je nejčastěji bílá.

Pokud něčím vyniká, tak v některých případech zajímavou štiplavou chutí, která jí jasně dominuje. I proto je oblíbená, a to hlavně ve studené kuchyni. Můžeme ji konzumovat jak samotnou, tak logicky i ve chvíli, kdy připravujeme salát, nebo kdy si píšeme dietní jídelníček. Ani se zařazením do něho samotného nemá díky nízké kalorické hodnotě ředkvička žádný problém.

Jaké prospěšné látky ředkvičky obsahují?

Že by měl ředkvičky obsahovat každý zdravý jídelníček, dokazuje i to, že obsahují širokou škálu látek, které jsou pro naše zdraví maximálně prospěšné.

Pokud bychom je měli zmínit, je to určitě vitamin C, ale stejně tak i vitaminy B6. Dále obsahují i celou řadu dalších prospěšných prvků, jako je draslík, ale také sodík, fosfor, popřípadě i železo nebo zinek.

Zaměřit bychom se však měli třeba na bílkoviny, vlákninu, nebo mastné kyseliny. I tyto látky jsou pro naše tělo velmi vhodné, a to pro jeho dokonalé zdraví.

Proč ředkvičky konzumovat?

Důvody, proč ředkvičky pravidelně konzumovat, jsou samozřejmě jasné. Dokážou podporovat krvetvorbu, ale stejně tak řídit řadu chemických procesů našeho těla. Dále pozitivně ovlivňují trávení, a to jak tím, že zamezují infekcím v trávicím traktu, tak tím, že prospívají střevní mikroflóře. Pozitivní vliv mají i na srdce, nebo na kvalitu našich kostí, nebo chrupavek. Díky množství vody ale umí i dobře zasytit a přitom redukovat tělesnou váhu, a tak jsou perfektní volbou při hubnutí. Tím posledním pozitivem je poté to, že umí účinně bojovat třeba proti kamenům v močových, ale i žlučových cestách.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.