Zdravý jídelníček: Zázvor

Zázvorové pivo, zázvorová limonáda, ale i desítky dalších různých pokrmů. Ty všechny obsahují tolik oblíbený zázvor, která nachází uplatnění i v našich domácnostech. Kořen zázvoru poznáme poměrně jasně, jelikož má celou řadu různě tvarovaných oddenků. Pokud ho rozkrojíme, určitě nás zaujme hlavně vůní, která připomíná citrusy, stejně jako nás může překvapit také poměrně výrazně štiplavou, až pálivou chutí.

I proto se nedoporučuje konzumovat zázvoru velké množství, i když pro své pozitivní účinky ho může každý zdravý jídelníček obsahovat každý den. A to jak v čerstvé formě, tak i v té sušené, vařené, nebo třeba ve formě nakládané.

Co zázvor obsahuje?

Abychom věděli, proč je vlastně zázvor tak prospěšný, je třeba také vědět to, co všechno vlastně obsahuje.

V tomto ohledu to jsou to hlavně vitaminy, především potom vitaminy A, B, stejně jako hlavně vitamin C. Obsahuje ale také vápník, fosfor, stejně jako železo nebo hořčík. Čím mimochodem také zaujme, to jsou detoxikační účinky, čímž může podporovat třeba náš dietní jídelníček. Stejně tak ale obsahuje také významnou látku, která nese název gingerol a která má na naše zdraví také velmi výrazný vliv. Zkrátka v tomto směru zázvor ničím nenahradíme.

V čem je zázvor pro naše tělo prospěšný?

Několik jeho pozitiv jsme si již zmínili, a to třeba to, že je vhodnou potravinou i na hubnutí. Stejně tak musíme říci také to, že je zázvor vyhledávaný také pro své protizánětlivé účinky. To ale není jediné pozitivum, jelikož dobře působí také antibakteriálně. Jeho schopností je také snižovat hladinu cholesterolu, nebo podpora trávení. Též se hodí v dobách nechutenství, jelikož umí velmi dobře podporovat chuť k jídlu. Využíván ale může být také jako afrodiziakum, nebo lék na případné bolesti hlavy. Dobrý je ale i jako prevence, a to především proti různým druhům nádorových onemocnění.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.