Jak se při hubnutí vyhnout Jo-Jo efektu?

Také toužíte rychle a zdravě zhubnout, ale všechny vaše předchozí pokusy byly marné? Tedy abychom byli konkrétní, během držení některé ze zvolených diet šla kila sice dolů, ale jakmile jste skončili, byla po pár týdnech váha zpět a někdy i na vyšších hodnotách. A jestli vám to připomíná vaši situaci, potom jste se stali obětí známého JoJo efektu.

Z Jo-Jo však nemusíte mít obavy, jelikož se mu dá poměrně snadno vyhnout. Vše totiž záleží hlavně na samotném jídelníčku.

JoJo efekt totiž doprovází výhradně ty, které jsou založeny na velmi nízkém přídělu potravin, nebo na jednotvárné stravě. A to rozhodně není zdravé hubnutí. Podobné drastické diety, které vám nedoporučí odborník na výživu, totiž výrazně změní lidský metabolismus.

Tělo nemá příjem energie, a tak čerpá ze svých zásob. Z toho máme samozřejmě radost, jelikož hubneme.

Jakmile však dietu ukončíme a začneme jíst zcela normálně, tělo se ocitá ve stavu, kdy má opět dostatek jídla a živin.

Metabolismus si však pamatuje onen stav, kdy jejich příděl byl minimální.

A z obavy, že by mohl opět nastat, tělo raději všechny získané živiny a všechnu získanou energii uloží.

A tak jak jinak, do tuků. A to z toho důvodu, že jsme narušili metabolismus natolik, že se obává toho, že přijde další období nedostatku – tedy našeho nezdravého hubnutí, a zásobuje tak tělo proto, aby mělo z čeho brát.

A s každou podobnou dietou tyto problémy můžeme ještě více prohloubit, až do nenávratného stavu, kdy tak začne naše tělo fungovat permanentně a vše co získá, tak ihned uloží. Je raději vhodné vydat se cestou kvalitní stravy, a zaměřit se na její pestrost a také její dostatek.

K tomu je vhodné přidat sportovní aktivitu, například zaměřenou na hubnutí, která bude odbourávat současné tuky a my tak budeme moci hubnout bez obavy z toho, že kila opět přijdou zpět. Tělo bude fungovat, jak má, nebude nic zbytečně ukládat a sportem odbouráme to současné, co máme uloženo.

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.