Power jóga: Rychlá jóga na hubnutí a pevné tělo

Jóga jako taková rozhodně není nijak neznámé cvičení. Dá se říci, že je to kombinace cviků, které mají za cíl procvičit celé tělo, protáhnout ho a lehce ho také posílit. Klasické cvičení ale není tím jediným, které dnes existuje. Je třeba říci, že hitem je i takzvaná Power jóga. Pokud se podíváme konkrétněji na to, o co se vlastně jedná, potom je třeba říci, že se jedná o odnož jógy klasické, která se liší především rychlostí, s jakou jsou jednotlivé cviky prováděny. Zatímco u klasiky je třeba i velmi důležité dýchání při provádění asán, Power jóga je zaměřena spíše na to, aby mělo cvičení hlavně silovější charakter a nabídla tělu mnohem více, a to především s ohledem na jeho fyzické možnosti.

Power jóga a její historie

I když se může někomu zdát, že se jedná o novinku, rozhodně tomu tak není. Power jóga má poměrně dlouhou historii, která se začala psát už polovině devadesátých let. Byly to Spojené státy americké, kde se poprvé objevila. A to jako unikátní soubor cviků, které měly stejně jako klasická jóga odbourat stres a protáhnout tělo, ale zároveň byla zaměřena také na posilování, ale i případné spalování tuků (power jóga na hubnutí).

Jak vypadá Power jóga dnes?

Od své původní vzniklé koncepce se příliš nezměnila. I dnes mluvíme hlavně o souboru cviků, při kterém se střídají různé asány. To jsou různě volené pozice. Power jóga je má náročnější než klasická, stejně jako platí, že jejich střídání je mnohem rychlejší. A to z důvodu, aby bylo dostatečně namáháno i tělo a jako svaly. Výsledkem je cvičení, které je stále založeno na protahování, ale i posilování svalů a spalování tuků. Je tedy lehce spojována třeba i s aerobikem, který také dokáže zvednout tepovou frekvenci. Oproti němu je ale Power jóga podstatně klidnější.

Dále nezapomínejme na to, že nemá předepsaný žádný soubor cviků, ani to, jak se musí jednotlivé pozice střídat. Je tedy spíše fitness cvičením. Ve většině případů jde o cviky založené na protažení a posílení celého těla, ale jsou i takové lekce, které jsou zaměřeny čistě jenom na určitou část. Třeba horní, nebo část dolní. Určitá pravidla však přesto zůstávají, jako je například pozdrav slunci, který je známý i z klasické verze.

Pro koho je Power jóga určena?

Pokud se podíváme blíže na to, pro koho je tento typ cvičení určený a kdo ho může vyzkoušet, je určitě třeba říci, že v podstatě každý. Lepší však je, pokud má člověk průpravu v klasické józe, kdy ví co a jak a má vyzkoušeno, zda dokáže jednotlivý cviky zvládnout. Power jóga je přece jenom o něco fyzicky náročnější a ne vždy může netrénovaný jedinec bez problémů absolvovat celou lekci, která má trvání od 45 do 60 minut. Podotknout ale musíme, že i Power jóga může mít různé stupně samotné náročnosti. Je to dáno tím, že nejsou žádné přesně předepsané cviky a tak cvičitel může jednotlivé asány zařazovat do cvičení tak, jak uzná za vhodné, nebo jak zkušení jsou ostatní lidé, kteří cvičí.



Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.